Ook ik ben begonnen met het opknappen van de Happy Hunter. Vorig jaar is de Pet eraf gevaren en had ik dus een cabrio stuurhut. Eerst de gehele opbouw uit elkaar gehaald en geschuurd en daarna weer opnieuw gelijmd. |
|
|
Daarna een nieuwe PET gemaakt. |
|
Toen waren de relingsteuntjes aan de beurt. Wilde ze eerst kopen, maar de firma in Duitsland was twee weken dicht in verband met verhuizing. Dus zelf maar aan de slag gegaan. Het zijn er maar vijftig.
Dus eerst knippen. |
|
Dan gaatjes boren door middel van een mal. |
|
Het zijn maar 150 gaatjes om te boren. Toen de onderkanten van deze relingsteuntjes smaller gemaakt. |
|
Monnikenwerk. Maar bijna klaar en dan kunnen we de messingdraden buigen en solderen. |
|
Deel 2 |
Nadat ik alle relingsteuntjes had gemaakt begonnen met het buigen van de reling |
|
Toen een mal gemaakt van de pet en de steuntjes erop gezet |
|
Toen de onderste draad gesoldeerd was, de steuntjes op de pet gezet |
|
Daarna de bovenste reling erop gesoldeerd. Nu nog schoonmaken d.m.v. stralen |
|
Ook ben ik begonnen met de schoorstenen, waren ongelijk |
|
Ook voor de stuurhut en bemanningsverblijven raampjes gemaakt van plexiglas |
|
|
|
Het waren er genoeg
Ook een begin gemaakt van de mast de op de pet staat, alles van messing |
|
Hier moet ik ook nog relingsteuntjes voor maken
En dit is het voorlopige resultaat, ook nog nieuwe deuren maken en steunen voor de ankers achterop de schoorstenen.
Nu wachten op beter weer, dan kan ik de stuurhut in de grondverf zetten. |
|
|
wordt vervolgd ……………………… |