Fairmount ANDEE Offshore – Anno Jonker

Je bent hier:
← All Topics
De tekeningen op internet gevonden en deze op A0 en A1 laten printen.
Daarna uitgeknipt en op hout geplakt met houtlijm.
Het is wel een hoop zaagwerk.
Nu de dekken passen of ik het goed is gegaan met printen.
Het komt wel mooi uit.
Het voordek eerst volgens tekening uitgezaagd maar toen dacht ik dat het toch anders moest.
Nu de zijkanten dicht maken.
Voor dat hij helemaal dicht gaat de boegschroef plaatsen.
De romp gaat snel dicht met die grote stukken in een keer er op.
Het palmuren en schuren valt hier mee het meeste is vlak.
Het voordek ander uitgezaagd. Om alleen het dekhuis er af te halen.
Gaat heel snel met glad maken.
De beginnen van de kraan.
Nu maar een schilderen.
De cargo railing toch op een verkeerde tekening laten afdrukken.
Dat word opnieuw uitmeten en maken.
Dit staat niet zo hoog komt niet uit met het model.
Het voordek aangepast.
Dan eerst maar verder met de romp.
Nu verder met de opbouw en goed opletten of dat wel d goede maat is.
De cargo railing is nu wel op maat.
Nu de binnen inrichting maken en de verlichting er in maken.
De verlichting testen of het allemaal werkt.
Binnenverlichting stuurhuis, dekhuis, loopverlichting en schijnwerpers doen het.
Cargo railing geplaatst.
Staat beter.
Toch nog even kijken naar de verlichting.
Staat mooi.
Cargo railing ook verlicht.
Werkverlichting achterdek.
De mast maken met alle ledjes er in.
Dat is een behoorlijk klusje, draden door de mast rn dan aansluiten maar het is gelukt.
Komt een hoop verlichting op de boot wat apart te schakelen is. Dat is het voordeel van 15 schakelkanalen en 1 puls kanaal.
Nu de boot verder maken en dan weer spelen.
Alle materialen op het voordek plaatsen.
De besturing inbouwen nu ik weet waar de accu’s komen in totaal 5 accu’s in dit model.
De zekeringen voor de hoofdmotoren, boegschroef en hekschroef zijn er ook een voor de verlichting en de besturing. 2x 25 amp. Voor de hoofd motoren, 2x 10 amp voor boeg en hekschroef, 1x 4 amp voor de verlichting en 1x 2 amp voor de besturing.

Nu weer verder bouwen aan de dekken en daar alles op zetten wat er lis gemaakt en geschilderd is.
Zo gaat het ineens heel snel met vullen van het dek.

Er is een openvaardag bij de verenging en daar naar toe geweest.
Hij ligt op mooie diepte in het water met 5 accu’s er in.
Het is allen niet in het water te zetten handiger is met z’n 2 te doen, met de beugel is het alleen zwaar om te doen.
Nu de kranen plaatsen.
Het begint er nu netjes en gevuld uit te zien De kranen van kunststof gemaakt  en daarna geschilderd voor dat is ze er op geplakt heb.
Een vaar evenement nu kunnen we hem uitproberen of het nog steeds goed staat.
Ziet er mooi uit.